shahrnewsagency@gmail.com

کارگروه مواجه با کار کودکان ؛ راه برون رفت از ابر مسئله حتما کارگروه نیست !!

تحلیل خبر:

ضمن عرض احترام به معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان مسئله شناسی حلقه گم شده مسائل شهری است . تبیین مسئله خوب است ولی راه برون رفت از مسئله نیست .

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله فرشاد فر صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید اعضای کارگروه مواجهه با کار کودکان از مرکز مراقبتی- حمایتی کودکان کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای برگزاری سلسله تورهای مسئولیت اجتماعی بر آن شدیم تا به اتفاق اعضای کارگروه مواجه با کار کودکان از مرکز مراقبت حمایتی کودکان کار که به همت شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان در سال گذشته افتتاح شده جهت آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد این مرکز بازدید انجام شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته کارگروه مواجه با کار کودکان که متشکل از سازمان‌های مردم نهاد حوزه کودکان کار، مدیریت سازماندهی و رفع تخلفات شهری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است شروع به کار جدی فرهنگی در زمینه نحوه مواجه با مار کودکان کرده است.

فرشاد فر افزود: این کارگروه در ابتدا با هدف تغییر دیدگاه اجتماعی عموم مردم به کودکان کار و مقوله کار کودک به تولید محتوا در قالب مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه پرداخت.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه در قالب بروشور، اینفوگرافی، موشن گرافی و پوسترهای اکران شهری سعی داشت کلیشه‌های موجود در مواجهه با کودکان کار را بزداید و یکی از کلیشه‌های پررنگ اجتماعی در این حوزه کمک به کودکان کار در قالب نقدی و غیر نقدی است که متأسفانه این امر باعث افزایش تقاضا و به تبع آن تصاعدی شدن عرضه در حوزه کار کودک و عملاً رونق اقتصاد کار کودک شده است.

فرشاد فر گفت: پس از تغییر دیدگاه اجتماعی نوبت به استخراج نظام مسائل کودکان کار در این کارگروه رسیده و در این گام کارگروه سعی دارد با هدف توانمند سازی جامعه و کودکان کار برای مقابله با کار کودک مسائل پیش رو را استخراج کند.

وی افزود: توانمند سازی برابر مدل‌های جهانی پنج عنصر دارد که شامل رفاه، دسترسی، آگاهی، کنترل و مشارکت است و برای توانمند سازی جامعه و کودکان کار برای مقابله با کار کودک مسائل پیش رو ذیل هر پنج عنصر در کارگروه طرح شده است.

فرشادی فر ادامه داد: برای مثال ذیل عنصر رفاه یکی از مسائل پیش رو نبود اقتصاد جایگزین برای اقتصاد کار کودک و درآمد هنگفت اقتصاد زباله در شهر است که در کارگروه استخراج و احصا شده و در گام بعدی این مسائل غربالگری خواهد شد و در ماتریس اهمیت - فوریت اولویت بندی شده و سپس درباره آن شبکه توزیع نقش ترسیم خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دغدغه ما در معاونت اجتماعی افزایش بهره وری اجتماعی است و برای این منظور به دنبال افزایش اثربخشی و کارایی اجتماعی هستیم و آنچه کارگروه مواجهه با کودکان کار نیز دنبال می‌کند معطوف به همین بهره وری اجتماعی است.

بازدید: 400
منتشرشده در فرهنگی اجتماعی
منتشرشده در فرهنگی اجتماعی