shahrnewsagency@gmail.com

سوال شورا از زاکانی؛ رعایت نشدن شرایط قانونی اساسنامه‌ها در انتصاب مدیران عامل سازمان‌ها توسط زاکانی

ایلنا؛

امانی در پاسخ به این سوال که آیا برای پاسخگویی شهردار تهران در صحن شورا، نیاز است که سوال توسط چند نفر مطرح شود یا طرح سوال از سوی یک عضو نیز کفایت می‌کند، اظهار داشت: براساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا باید موارد را به صورت روشن توسط رئیس شورا به شهردار تذکر دهند و در صورت عدم توجه شهردار به موضوع مورد تذکر، می‌توانند موضوع را به صورت سوال مطرح کنند که در این صورت رئیس شورا باید سوال را کتبا به شهردار اطلاع دهد.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همان‌طور که در متن قانون آمده است، حتی اگر یک عضو شورا سوالی را از شهردار تهران مطرح کند، شهردار موظف است برای پاسخ دادن به آن سوال در صحن شورا حاضر شود. با توجه به این که اینجانب پیش از این چهار بار درباره عدم رعایت شرایط ذکرشده در اساسنامه‌ها در انتصاب بیشتر مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری تهران به شهردار محترم تذکر داده بودم و به این تذکرات توجه نشده بود، موضوع را به شکل سوال مطرح کردم که آقای چمران به عنوان رئیس شورا نیز سوال من را در تاریخ ۲۴ مرداد به صورت کتبی به شخص شهردار ابلاغ کرده‌اند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: براساس قانون، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از ابلاغ کتبی سوال، شهردار موظف است در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا حاضر شود و به سوال مطرح‌شده پاسخ دهد. با توجه به این که سوال اینجانب در تاریخ ۲۴ مرداد توسط رئیس محترم شورا به آقای زاکانی ابلاغ شده است، ایشان در اولین جلسه شورا در تاریخ بعد از ۶ شهریور که قاعدتا در روز سه‌شنبه ۷ شهریور برگزار می‌شود، باید در صحن شورا حاضر شود و به سوال بنده پاسخ دهد.

بازدید: 82
منتشرشده در شورای شهر
منتشرشده در شورای شهر